آموزش مکالمه درس هشتم - پایه هفتم صفحه 42



دانش آموز 1: ببین. کافیه. گرسنه امه. شما چطور؟
دانش آموز 2: من هم همینطور. بیا مقداری کیک و شیر بخوریم.
دانش آموز 1: فکر خوبیه. اما من  با کیکم چای میل دارم (دوست دارم). اون (کیک و چای) مورد علاقه منه. (از علاقمندیهامه)
دانش آموز 2: باشه، بیا بریم آشپزخونه. مامان؟

بیشتر بدانیم: برای مشاهده توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب بروید.  
کلمه  enough  به معنی کافی می باشد. 
یه اصطلاح یاد بگیریم :                                                      enough is enough    بسه دیگه 

کلمه hungry  به معنی گرسنه و کلمه thirsty  به معنی تشنه و کلمه full  به معنی سیر می باشد.

Are you hungry? No I'm full.            گرسنه اید؟ نه، سیرم  

عبارت me, too  برای تایید جمله های مثبت بکار می رود. مانند:
A: I like pizza.        B: Me, too.         
من پیتزا دوست دارم                  من هم همینطور  
                                                        
ما برای تایید جملات منفی از me neither استفاده می شود.
A: I don't like basketball.    B: Me, neither.          
  من بسکتبال دوست ندارم             من هم همینطور 

عبارت Let's  به معنی بیایید با هم دیگه یه کاری رو انجام بدیم . بعد از let's  از شکل ساده فعل استفاده می کنیم.

Let;s watch TV.                           بیا تلویزیون تماشا کنیم     
Let's go to the kitchen.             بیا بریم آشپزخونه  

کلمه sound  به معنی صدا، و به نظر رسیدن می باشد. در این درس به معنی به نظر رسیدن بکار رفته است.
A: Let's go to the restaurant for dinner.
         بیا بریم رستوران برای شام
  B: Sounds great.       
              فکر خیلی خوبیه  (عالی به نظر میرسه )
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد